آسیب های احتمالی برای گوش

گوش از قسمت های مختلفی تشکیل شده که عبارتند از بخش بیرونی ، میانی و داخلی که چنان چه هر کدام از این قسمت ها دچار آسیب شود می تواند عواقب خطرناکی را برای فرد به همراه داشته باشد و باعث اختلال در شنوایی شود و نهایتا منجر به ناشنوایی شده و نعمت شنوایی را از فرد بگیرد و از آن جا که قسمت میانی گوش درحفظ تعادل بسیار تاثیر گذار است در مراقبت از گوش باید احتیاط شود .

یکی از وسیله هایی که امروزه به کمک افرادی که دچار مشکل شنوایی هستند ، می آید استفاده از سمعک است ، افراد با استفاده از این وسیله می توانند تا حدود زیادی مشکل خود را بر طرف کند .

سمعک اصفهان قصد دارد در این مقاله شما را با مواردی که برای گوش ضرر دارد آشنا کند تا با رعایت کردن این نکات بتوانید از آسیب های احتمالی که ممکن است برای گوش شما به وجود آید جلوگیری شود ، با ما در ادامه ی این مقاله همراه باشید . آسیب هایی که برای گوش به وجود می آید ممکن است به علت صدای زیاد باشد که از ابتدایی ترین نکاتی که باید آن را رعایت کنیم کم کردن حجم صداست چرا که صدای زیاد برای گوش بسیار ضرردارد .

اسپیکرها می تواند برای گوش بسیار خطرناک باشد و به گوش آسیب جدی برسانند پس باید از اسپیکر ها فاصله گرفت تا آسیب به گوش ها وارد نشود .

سمعک اصفهان

 

چنان چه شما در مکانی مشغول به کار هستید که دارای آلودگی های صوتی زیادی است لازم است از محافظ ها گوش استفاده کنید تا آسیب به گوش های شما کم تر شود بسیاری از مشاغل به صورتی هستند که  با سر و صداهای زیادی ارتباط دارند و لازم است که کارفرمایان این گونه مشاغل روش های درست از وسایل را به پرسنل خود آموزش دهند و ایمنی در محیط کار برای این افراد رعایت شود .

آلودگی های صوتی می تواند به سلول های گوش آسیب جدی وارد کند و باعث سوت کشیدن در گوش و… شود که پزشکان متخصص در زمینه ی گوش معتقد هستند که با از بین رفتن شنوایی ترمیم سلول های شنوایی کار بسیار سخت و غیر ممکنی است .

چنان چه دچار گوش درد شدید لازم است که به پزشک متخصص مراجعه کنید چرا که ممکن است گوش دچار عفونت شده باشد که اگر به موقع درمان نشود می تواندباعث آسیب های جدی برای گوش شود و باعث آسیب های جدی به گوش شود مانند وارد شدن عفونت گوش به مغز ، پاره شدن پرده ی گوش و …. که مساله ی درد گوش در کودکان نسبت به بزرگسالان از اهمیت بیشتری بر خوردار است و در صورت گوش درد در کودکان حتما باید به پزشک مراجعه شود .

بر خلاف تصور عوام که سعی می کنند با گوش پاکن جرمی که در گوش هست را بر طرف کنند باید یه این نکته اشاره کرد که این جرم ها برای گوش مفید است و استفاده از گوش پاکن گزینه ی خوبی برای برای تمیز کردن گوش نیست و باعث آسیب دیدن گوش می شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.