سمعک اصفهان

افزایش طول عمر سمعک

همانطور که در مقالات قبلی عنوان کردیم سمعک ها سه نوع هستند پشت گوشی ، داخل گوش ، داخل کانال که هر سه مدل نیاز به نظافت و نگهداری دارند. برای اینکه بتوانید از سمعک خود به خوبی مراقبت کنید و تا سالیان از آن استفاده کنید باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید. ما در این مقاله سعی کردیه ایم به چند نکته برای نگهداری سمعک اصفهان و افزایش طول عمر آن اشاره کنیم .

نگهداری روزانه

1.نظافت: برای همه انواع سمعک ها باید به صورت روزانه با یک دستمال خشک و بدون پرز نظافت شود تا جرم ها در سمعک نماند . در غیر این صورت کارایی سمعک پس از مدتی پایین می آید. در هنگام نظافت فقط در صورتی که ضد آب است از آب استفاده کنیدد و هیچ وقت از الکل استفاده نکنید . سمعک ها مایع مخصوص دارند که میتوان با استفاده از آن سمعک را تمیز کرد.

2.باتری: برای تعویض باطری سمعک ، باید سمعک در سطح صاف قرار دهید و در زمانی که از سمعک استفاده نمیکنید در باطری آن را باز بگذارید تا در معرض هوای آزاد قرار گیرد.

سمعک پشت گوشی:

همانطور که گفته شد سمعک با دستمال تمیز شود و اینکه مواقع بدون استفاده در باطری باز باشد . در سمعک های پشت گوشی میتوان قالب گوش را جدا کرد و با آب و صابون شستشو داد . هنگام شستشو ممکن است مقداری آب در لوله بماند . موقع اتصال سمعک و قالب دقت کنید که لوله ها کاملا خشک باشند.

سمعک داخل گوش:

اگر در گوش جرم جمع شود مانع از شنیدن میشود. بنابراین کسانی که از سمعک داخل گوش ستفاده میکنند باید هر روز داخل گوش خود را تمیز کنند . و همچنین کسانی که به فروش سمعک اصفهان  پرداخته اند.برای نظافت این نوع سمعک ها ، بسته های خاصی تولید میشود که همراه سمعک به فروش میرسد. کسانی که از این سمعک ها استفاده میکنند .پزشکان طرز استفاده از آن ابزار را نیز آموزش میدهند.

نکته: دست هایتان را قبل از استفاده از سمعک بشوید با دست تمیز آن را در گوش قرار دهید. هنگاهی که سمعک را با استفاده از ابزار تمیز میکنید آنرا رو به پایین بگیرید تا جرم ها به داخل سمعک نریزد. هرگز از آب و الکل استفاده نکنید.

10نکته برای افزایش طول عمر سمعک :

1.جرم داخل گوش باعث جلوگیری از شنیدن توسط سمعک میشود. هرگز خودتان اقدام به تمیز کردن نکنید و به پزشک مراجعه کنید تا کانال گوش شما را شستشو دهد.

2.هنگام دوش گرفتن ، استخر و یا هر مکانی که امکان خیس شدن سمعک وجود دارد ، سمعک را بردارید.

3.با استفاده از دستمال نرم سمعک را تمیز کنید و هرگز از وسایل تیز استفاده نکنید.

4.هنگامی که از سمعک استفاده نمیکنید حتما آن را خاموش کنید تا از سوت کشیدن سمعک جلوگیری کنید.

5.هیچ وقت سمعک را دستکاری نکنید زیرا ضمانت آن منسوخ میشود.

6.در زیر نور آفتاب قرار ندهید و همچنین از ورود عرق سر یا بدن به داخل سمعک جلوگیری کنید.

7.اگر سمعک مرطوب شد آن را باز کنید و باطری را خارج کنید سعی کنید به آرامی با دستمال خشک کنید و هرگز آن را در نور آفتاب یا ماکروفر قرار ندهید.

8.علاوه بر خود سمعک محفظه ی باطری را همم تمیز کنید تا در عملکرد سمعک اختلال ایجاد نشود.

9.از پرت کردن سمعک حتی از فاصله کم خودداری کنید.

10.همیشه در فواصل معین به کلینیک سمعک اصفهان مراجعه کنید تا سمعک شما را چک کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.