خطرات استفاده از هندزفری

خطرات استفاده از هندزفری

امروز استفاده از هدفون در میان جوانان گسترش پیدا کرده است که باید گفت خطرات زیادی برای شنوایی افراد دارد. استفاده مداوم از هدفون  در طول شبانه روز دقیقا مانند استفاده مداوم از کامپیوتر است که برای همه مضر است هم کاربر هم کامپیوتر و هم اطرافیان.

کسانی که از هدفون و هندزفری مدت زمان زیادی استفاده میکنند خطرات و عوارض آن را جدی بگیرند تا مجبور به استفاده سمعک اصفهان نشوند.و توصیه میشود این مطلب را نبال کنید تا با عوراض آن آشنا شوید.

1.ابتلا به بیماری با تجمع باکتری:

بعد از استفاده مداوم از هندزفری ، به خصوص آنهایی که سری اسفنجی دارند ، باکتری های گوش و مواد زائد هوا که در گوش تجمع میکند به گوش داخلی منتقل میکند و باعث ایجاد بیماری های گوشی میشود. بنابراین توصیه میشود هر ماه سری هندزفری تعویض شود. تا این بیماری ها کاهش یابد.

2.انتقال بیماری با هدفون مشترک:

معمولا گوش دادن یک آهنگ با یک دوست لذت بخش است ولی با استفاده مشترک از هدفون باعث انتقال میکروب از یک نفر به دیگری میشود. بنابراین برای جلوگیری از انتقال بیماری بهتر است هدفون را با یک دستمال بپوشانید بعد استفاده کنید.

3.احتما افزایش تصادف :

زمانی که مشغول عبور از خیابان یا ریل قطار هستید نباید از هدفون استفاده کنید زیرا با گوش دادن به آهنگ کاملا از دنیای اطراف بی خبر میشوید و هشدار قطار یا رانندگان را نمیشنوید و این باعث افزایش تصادفات میشود.باید بدانید که در سال 2014 در  دهلی حدود 379 نفر به دلیل استفاده از هدفون هنگام عبور از ریل کشته شدند.

4.تاثیر بر گوش و حلق :

در صورتی که به صورت مدام از هندزفری استفاده میکنید و یا فیلم ها و ویدئو را با کامپیوتر میبینید و از هدفون استفاده میکند ، به دلیل اینکه صدا بی واسطه به گوش می رسد ، روی سیستم شنوایی و حلق تاثیر میگذارد. بهترین کار این است که حداقل هر یک ساعت استفاده از هدفون حدود 5 تا 10 دقیقه به گوش استراحت دهید.

5.سردرد مزمن:

هدفون های ساده به دلیل اینکه موزیک را با بالاترین کیفیت به مجرای گوش منتقل میکند ، پس مدتی استفاده باعث تشدید سردرد مزمن میشود.

6.سرگیجه:

تقریبا همه افراد بعد از استفاده از هندزفری دچار سرگیجه میشوند. بعضی افراد با اولین استفاده و بعضی دیگر بعد از استفاده طولانی مدت دچار این سرگیجه میشوند.

7.خطر خاموش:

بعضی افراد عادت دارند که هنگام کار کردن یا درس خواندن بت هدفون موزیک گوش دهند .ولی این کار باعث میشود تمرکز آنها بر کار کم شود و این جز خطرات خاموش استفاده از هدفون است.

نظر پزشکان:

اگر جز افرادی هستید که مدام از هندزفری استفاده میکنید بهتر از از عادت خود دست بردارید . متخصصان علت وزوز کردن گوش ، صداهای آزار دهنده در گوش ، کم شدن آستانه شنوایی و کاهش حساسیت گوش به صداهای بلند را استفاده مدام از هندزفری میدانند.

فناوری کمک به کم شنوایی:

کسانی که از کم شنوایی خفیف رنج میبرند با استفاده از دو گوشی و یک میکروفون یقه ای میتوانند بشنوند.

و کسانی که مشکل شنوایی زیاد دارند میتوانند از سمعک اصفهان خرید کنند و یا به فروشگاه های اصفهان که به فروش سمعک اصفهان میپردازند مراجعه کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.