لابراتوار ساخت و تعمیر انواع سمعک

یکی از بهترین و معتبر ترین مراکز شنوایی شناسی در اصفهان، مرکز شنوایی سنجی متین است. این مرکز  در زمینه لابراتوار ساخت و تعمیر انواع سمعک فعالیت دارد. ما مفتخر هستیم که جهت ارائه خدمات بهتر و سریعتر ازبزرگترین و مجهزترین لابراتورها برای ساخت و تعمیر انواع سمعک استفاده کنیم تا بتوانیم تمامی سفارشات سمعک اصفهان را در کمتر از یک روز انجام دهیم.

عیب یابی سمعک

سمعک ها یک ابزار الکتریکی هستند که روزانه توسط افراد زیادی استفاده می شوند. علیرغم نگهداری مناسب از سمعک ها گاهی اوقات ممکن است به دلیل طول عمر زیاد آنها، دچار ساییدگی یا پارگی شوند. سیم های داخل سمعک ممکن است بشکند و عملکرد تقویت صدا را با مشکل روبه رو کند. یکی از بهترین راه ها برای حفاظت از سمعک، تمیز کردن مدوام و منظم آن است. تعمیر و نگهداری مناسب به شما این امکان را می دهد تا وضعیت سمعک خود را ارزیابی کنید و در صورت وجود آسیب های خارجی آن را برطرف کنید.

مشکلات رایج در سمعک

1-اگر از سمعک پشت گوش استفاده می کنید، لوله پشت آن باید بعد از گذشت مدت زمانی، تعویض شود. لوله ممکن است در اثر رطوبت ترک بخورد، سفت شود و آسیب ببیند. همچنین می تواند تغییر رنگ داده یا بیش از حد کشیده شود و یا توسط جرم گوش مسدود شود. اگر مشکلی در لوله سمعک وجود داشته باشد ممکن است صدا را ضعیف تر بشنوید. برای حل مشکلات لوله می توانید به متخصص شنوایی شناسی مراجعه کنید.

2-زمانی که سمعک خود را خریداری کرده اید، برای اولین بار آن را طوری روی گوش شما نصب می کنند که در گوش احساس راحتی داشته باشید. از آنجا که بدن شما همواره در حال تغییر و رشد است، ممکن است سمعکی که برای شما راحت بوده است، در گذر زمان مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. اگر هنگام نصب سمعک احساس ناراحتی می کنید، متخصص شنوایی شناسی می تواند آن را حل کند. در بعضی موارد ممکن است شما نیاز به سمعک با قالب جدید داشته باشید.

3-مشکلات صدا در سمعک ممکن است به راحتی تعمیر شود و در بیشتر مواقع می توانید با بررسی و تعویض باتری یا تمیز کردن آن، مشکلات صدا را برطرف کنید. اگر متوجه شدید صدا ضعیف شده و یا اصلا شنیده نمی شود، نشان دهنده ایراد در داخل سمعک است و بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید. با این حال مهم است که در ابتدا بعضی از اصطلاحات ساده مانند تمیز کردن سمعک، بررسی باتری و آگاهی از تنظیمات اولیه، را بتوانید بررسی کنید.

مراقبت از سمعک به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سمعک خراب نشده است. با تمیز و خشک نگه داشتن و مراقبت از آنها، سعی کنید از سمعک خود به خوبی مراقبت کنید.

تعمیرات انواع سمعک

تعمیر انواع سمعک ممکن است شامل تعویض، تنظیم یا تعمیر قطعات در صورت لزوم باشد. در صورت بروز مشکلات متخصص از لابراتوار ساخت و تعمیر انواع سمعک استفاده می کند. برای اینکه متوجه شوید آیا دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد یا خیر باید موارد زیر را چک کنید :

  • سمعک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید روشن می شود
  • صدا را تا جایی که امکان دارد بالا ببرید
  • باتری سمعک خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کنید
لابراتوار ساخت و تعمیر انواع سمعک