روش تهیه سمعک

چگونه سمعک دریافت کنم؟

قبل از اینکه روش تهیه سمعک را بدانیم ، باید ارزیابی شنوایی را در نظر بگیرید تا نوع و میزان کم شنوایی خود را تعیین کنید. این روند می تواند با معاینه پزشکی و/یا شنوایی شناسی آغاز شود.

آزمایش پزشکی

معاینه پزشکی ممکن است توسط هر پزشک مجاز از جمله پزشک خانواده یا متخصص اطفال انجام شود ، اما ترجیحاً باید توسط متخصص گوش ، حلق و بینی انجام شود. معاینه گوش ، بینی و گلو و احتمالاً آزمایش های دیگر می تواند برای رد هرگونه دلیل پزشکی برای کم شنوایی شما مانند عفونت ، آسیب یا تغییر شکل ، موم گوش در مجرای گوش و در موارد نادر تومورها انجام شود.

معاینه شنوایی شناسی

معاینه شنوایی سنجی  شامل ارزیابی شنوایی توسط متخصص گوش است که در ارزیابی ، درمان غیر دارویی و توانبخشی کم شنوایی تخصص دارد تا نوع و میزان کم شنوایی شما را تشخیص دهد و نیاز را تعیین کند. برای درمان دارویی/جراحی و/یا ارجاع به پزشک مجاز و ارائه توانبخشی کم شنوایی.

به طور معمول ، سمعک ها توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی شنوایی (به عنوان مثال ، متخصص شنوایی شناسی یا دستگاه سمعک) فروخته می شود ، که می تواند ارزیابی شنوایی و ارزیابی سمعک را انجام دهد. اگر نگران وضعیت پزشکی هستید که باعث کم شنوایی شما می شود ، توصیه می کنیم قبل از خرید سمعک ، توسط پزشک دارای مجوز (ترجیحاً متخصص در بیماریهای گوش ، مانند متخصص گوش و حلق و بینی) ارزیابی پزشکی انجام دهید. متخصص مراقبت های بهداشتی شنوایی توانایی فرد در شنیدن صداها و درک دیگران را با و بدون سمعک ارزیابی می کند و سمعک (ها) را متناسب با نیازهای ارتباطی فردی انتخاب می کند.

بعد از اینکه معاینه شدین متخصص شما سمعک مخصوص شما را در لابراتوار می سازد و هنگامی که خواستید سمعک را دریافت کنید مراقبت های لازم و آموزش چگونگی استفاده کردن از سمعک را به شما یاد می دهد. برای خرید سمعک در انواع برندهای خارجی می توانید به فروشگاه سمعک اصفهان مراجعه کنید.