کمک به دانش آموزان ناشنوا

کمک به دانش آموزان ناشنوا

برای دانش آموزانی که کل زندگی خود را با کم شنوایی پشت سر گذاشته اند ، آموزش می تواند چالش برانگیز باشد.دانش آموزان ناشنوا مانند دیگر دانش آموزان هستند.تنها تفاوت آنها با دیگر دانش آموزان  ، نقص در شنوایی آنهاست.

استفاده از فناوری می تواند تا حد زیادی به تعامل شما با دانش آموزان ناشنوا کمک کند ، سرعت و سهولت در تعامل شما را افزایش دهد ، به آنها در یادگیری کمک کند و به شما و دانش آموز اجازه دهد تا خیلی راحت تر با هم ارتباط برقرار کنید.اگر در زندگی خود با دانش آموزان ناشنوا سر و کار دارید ، روش هایی برای کمک به آنها وجود دارد.

نحوه کمک به دانش آموزان ناشنوا

  • ابتدایی ترین روش برای کمک به دانش آموز ناشنوا ، تبدیل سخنرانی های خود به متن هایی است که ناشنوایان می توانند بخوانند.وقتی در کلاس سخنرانی می کنید ، راهنمایی می کنید یا به طور کلی صحبت می کنید ، دانش آموزان ناشنوا کلاس شما ، می توانند از نرم افزارهای رایانه ای ، برای ترجمه کلمات گفتاری شما به متنی که می توانند بخوانند ، استفاده کنند.
  • اگر مدرسه شما قادر به ارائه نرم افزارهای رایانه ای که بتواند سخنرانی ها را به متن تبدیل کند ، نیست ، از دانش آموزانی که سریع یادداشت برداری میکنند ، بخواهید تا سخنرانی ها را در کلاس برای افراد ناشنوا یادداشت کنند و در پایان کلاس در اختیار آنها قرار دهند.البته آموزشگاه شما ممکن است برای این منظور یک برنامه یادداشت برداری حرفه ای فراهم کند تا بهترین خدمات به ناشنوایان ارائه شود.

روش هایی برای کمک به دانش آموزان ناشنوا

  • برنامه هایی را پیدا کنید که گفتار را به زبان اشاره تبدیل می کنند.برخی از گزینه های نرم افزاری وجود دارد که کلمه گفتاری را به زبان نشانه تبدیل می کند.با استفاده از این نوع نرم افزار ، کلمات مدرس توسط یک کامپیوتر ضبط می شود ، به متن تبدیل می شود و سپس به عنوان زبان علامت در صفحه رایانه نمایش داده می شود.
  • دانش آموزان کم شنوا میتوانند از سمعک اصفهان استفاده کنند.سمعک وسیله الکترونیکی کوچکی است که در گوش یا پشت گوش قرار میگیرد. این وسیله بعضی از صداها را بلندتر می کند ، به طوری که دانش آموز مبتلا به کم شنوایی می تواند در کلاس آموزش به طور کامل گوش کند و با دیگران ارتباط برقرار کند.

راهکارهایی برای دانش آموزان کم شنوا

  • تصاویر بیشتری را در سخنرانی های خود بگنجانید.در سخنرانی های خود بجای تکیه بر توصیف های صوتی یا سخنرانی های صوتی ، مطالب تصویری بیشتری را بگنجانید.
  • اگر میخواهید برای آموزش در کلاس خود از فیلم استفاده کنید ، از فیلم هایی که فاقد زیرنویس هستند خودداری کنید.در این شرایط ، دانش آموز ناشنوا شما ممکن است با از دست دادن محتوای ویدیو ، نکته اصلی در درس شما را از دست بدهد.
  • اگر می دانید که یک روز ، سخنرانی سنگین برگزار می کنید ، چاپی از یادداشت های سخنرانی یا خلاصه کلاس خود را به دانشجویان ناشنوا بدهید.
  • هنگامی که می خواهید یک دانش آموز ناشنوا را در کلاس خود قرار دهید ، از قبل با موسسه صحبت کنید و ببینید آنها چه سیاستی را برای افراد ناشنوا درنظر گرفته اند. شما همچنین باید از دانش آموز خود بپرسید که کدام فناوری برای او عملکرد بهتری خواهد داشت؟؟

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و ارتباط با بهترین مرکز فروش سمعک در اصفهان با مجموعه متین سمعک ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.