آیا استرس می تواند باعث کم شنوایی شود

هیچ کس نمی خواهد با استرس زندگی کند.استرس مشکلات زیادی برای انسان بوجود می آورد.استرس یک خطر بزرگ سلامتی است ، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند ، منجر به حملات اضطرابی ، سردرد ، میگرن ، فشار خون بالا ، دیابت ، مشکلات دستگاه گوارش و موارد دیگر می شود.آنچه که ممکن ندانید این است که استرس و فشار خون بالا با کاهش شنوایی  در ارتباط است.

استرس مزمن می تواند باعث از دست دادن شنوایی شود

استرس مزمن می تواند باعث از دست دادن شنوایی شود
تقریبا هر چیزی که گردش خون را در بدن محدود کند ، بر شنوایی تاثیر منفی میگذارد.استرس یکی از مواردی است که باعث اختلال در گردش خون میشود.در شرایط استرس زا ، هورمون آدرنالین وارد بدن می شود ، قلب شما سریعتر می تپد ، ضربان تنفس افزایش می یابد و جریان خون و گردش اکسیژن را کاهش میدهد.

سلولهای موی کوچک در گوش برای اینکه وظیفه خود را بدرستی انجام دهند به گردش خون سالم نیاز دارند.با کاهش جریان خون به گوش ها ، این سلولها آسیب دیده و یا ازبین میروند که در کل باعث افت شنوایی میشود که در بسیاری از موارد افت شنوایی برگشت پذیر نیست.

لازم به ذکر است که استرس کوتاه مدت معمولاً در بدن تأثیر منفی نمی گذارد.منظور ما از استرس در این مقاله ، استرس مزمن طولانی است.

استرس مزمن ، هم چنین باعث ایجاد فشار خون بالا میشود.فشار خون بالا نیز اثرات منفی روی شنوایی میگذارد.فشار خون بالا باعث کم شنوایی و هم چنین وزوز گوش میشود.بنابراین ضروری است که سطح استرس خود را کاهش دهید تا بهتر بتوانید با شرایط به وجود آمده مقابله کنید.

مقابله با استرس

مقابله با استرس

  • ورزش منظم می تواند در از بین بردن استرس مفید باشد.
  • از مصرف کافئین ، الکل و نیکوتین خودداری کنید.
  • سعی کنید هر شب شش تا هشت ساعت بخوابید.
  • خنده باعث می شود احساس خوبی داشته باشید.حتی وقتی تنها هستید از خندیدن با صدای بلند نترسید.

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر کردیم ، استرس میتواند باعث کم شنوایی ناگهانی شود.اگر دچار کم شنوایی ناگهانی شده اید ، فوراً با پزشک خود مشورت کنید.اگر افت شنوایی برای مدت طولانی ادامه یابد ، استفاده از سمعک اصفهان میتواند موثر باشد.

از دیگر عواملی که باعث کم شنوایی ناگهانی میشود میتوان به مواردی چون عفونت های ویروسی ، اختلالات متابولیکی مانند دیابت یا کلسترول بالا ، ضربه مغزی ، اختلالات عصبی ، اختلالات گوش داخلی و مصرف داروهای خاص اشاره نمود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات فروشگاه سمعک اصفهان را مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.