نکاتی در مورد مراقبت از گوش ها

نکاتی در مورد مراقبت از گوش ها

وقتی نوبت به مراقبت از بدن ما می رسد ، می دانیم ورزش به طور منظم چقدر مهم است ، سالانه دو بار به دندانپزشک مراجعه میکنیم ، 8 ساعت میخوابیم و یک رژیم غذایی متعادل را برای خود در نظر میگیریم.اما آیا میدانید که گوش هایمان هم نیاز به مراقبت ویژه دارند.برای درک بهتر گوش و نحوه مراقبت صحیح از آن ، این مقاله را تا پایان بخوانید.

نحوه تمیز کردن گوش

نحوه تمیز کردن گوش

معمولا گوش نیازی به تمیز کردن ندارد.با این وجود مواقعی وجود دارد که فرد ممکن است نیاز به تمیز کردن گوش های خود داشته باشد.برای تمیز کردن گوش هایتان ، باید با احتیاط عمل کنید.برای تمیز کردن گوش ، نباید از اشیاء نوک تیز استفاده کرد ، چرا که این اشیاء ممکن است به پرده گوش آسیب بزنند.برای تمیز کردن گوش بیرونی از دستمال و یا دستمال مرطوب استفاده کنید.

موم گوش به محافظت ، تمیز کردن و روانکاری گوش ها کمک می کند و معمولاً به خودی خود از گوش خارج می شود.اما در گوش برخی از افراد مقادیر بیش از حد از موم گوش ایجاد میشود که می تواند باعث درد ، خارش و گاهی اوقات شنوایی شود.در این موارد برای تمیز کردن گوش باید به متخصص گوش مراجعه کنید.

برای حفظ سلامتی گوش های خود به موارد زیر توجه کنید.

حفظ سلامت گوش

  • شنوایی شما هرچقدر هم که قوی و سالم باشد ، با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سر و صدای بلند ، دچار مشکل میشود.پس اگر سلامتی گوش هایتان برای شما مهم است ، از قرار گرفتن در معرض صداهای بلند خودداری کنید و یا از محافظت گوش استفاده کنید.
  • اگر عاشق گوش دادن به موسیقی از طریق تلفن خود با استفاده از هدفون هستید ، میزان صدا را در حد متوسط ​​نگه دارید و هم چنین بیش از یک ساعت از هدفون استفاده نکنید و یا حداقل 5 دقیقه در هر ساعت به گوش های خود استراحت بدهید.
  • برای حفظ سلامتی گوش های خود ، ورزش و فعالیت بدنی را فراموش نکنید.طبق مطالعات انجام شده ، سلامت قلب رابطه مستقیمی با سلامت شنوایی دارد و برای داشتن قلبی سالم باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.
  • اگر از سمعک اصفهان استفاده میکنید ، سمعک خود را همیشه خشک و تمیز نگه دارید.
  • شنوایی خود را بطور منظم مورد بررسی قرار دهید.مهمترین چیز در مورد حفظ سلامتی گوش ، مراجعه منظم به پزشک و انجام معاینات منظم و اطلاع از علائم کم شنوایی است.
  • گوش های شما معمولاً نیازی به تمیز کردن داخلی ندارند ، با این حال ، اگر شما از وجود موم زیاد در گوش خود رنج میبرید و یا احساس گرفتگی و درد دارید ، بهتر است به پزشک یا متخصص شنوایی خود مراجعه کنید تا آنها بتوانند از یک روش ایمن برای رفع انسداد برای شما استفاده کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات متین سمعک را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.