جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ

جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ

جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ

سمعک در این روزها توسط یکی از دو نوع باتری کار می کند: باتری های یک بار مصرف “دکمه ای” یا سمعک هایی با باتری های قابل شارژ. در بیشتر موارد، باتری های یک بار مصرف همچنان گزینه ی رایج تری هستند. هرچند تولیدکنندگان سمعک بیشتر سمعک های قابل شارژ تولید می کنند.

سمعک های قابل شارژ دیجیتال امروزی از لحاظ فنی بسیار پیشرفته تر از گذشته هستند. سمعک های قابل شارژ با شارژ ساده و قابل اعتماد به شما امکان می دهند بدون نگرانی از کمبود شارژ سمعک، زندگی فعال خود را ادامه دهید.

سمعک قابل شارژ چیست؟

سمعک های قابل شارژ سالهاست که در بازار عرضه می شوند. اما به دلیل کمبود توان تولیدی در سال های اولیه محبوب نبودند. علی رغم موانع اولیه آنها، دلیلی وجود دارد که امروزه سمعک های قابل شارژ بسیار محبوب شده اند. در سال 2016، فناوری سمعک قابل شارژ جدید با باتری لیتیوم – یون به بازار آمد. چراکه این باتری های جدید مزایای زادی نسبت به باتری های یکبار مصرف قدیمی داشتند.

سمعک های قابل شارژ به شما امکان بهره مندی از کیفیت صدای بهتر و عدم نیاز به خرید مرتب و تعویض باتری سمعک را برای شما فراهم می کند.

سمعک ها با باتری های قابل شارژ فقط می توانند شب هنگام یا هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید در یک واحد شارژ مجدد قرار بگیرند. با باتری تعبیه شده در سمعک، این بدان معناست که دیگر نگران از بین رفتن باتری نیستید و دیگر دردسرهای ناخوشایند تغییر باتری وجود ندارد.

جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ

جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ

 

چارچوب زمانی دوام باتری سمعک قابل شارژ چگونه است؟

باتری های قابل شارژ روی و نقره حدود یک سال دوام می آورند، قابل جدا شدن هستند و بنابراین به راحتی جایگزین می شوند. توصیه می شود که باتری های نقره ای و روی قابل شارژ سالی یک بار توسط متخصص مراقبت از شنوایی تعویض شوند.

باتری های لیتیوم یونی در داخل سنعک آب بندی می شوند و معمولاً فقط توسط سازنده سمعک قابل جابجایی هستند. عمر متوسط آن ها 4 تا 5 سال است.

آیا می توان فقط باتری ها را عوض کرد؟

تعویض باتری های سمعک های قابل شارژ در مقایسه با خرید و تعویض باتری های دکمه ای پیچیده تر است. شاید بتوانید باتری مورد نظر را بیابید ولی امکان این که با سمعک فعلی شما سازگار نباشد وجود دارد.

“کراس می گوید: اکثر مواقع قریب به اتفاق سمعک ها به گونه طراحی نشده اند که تا حد قصد اصلی قابل شارژ باشند.”

برای بسیاری از دارندگان سمعک، خرید و تعویض باتری فقط بخشی از فرآیند سمعک است. با این حال، باتری های قابل شارژ نحوه استفاده و طراحی سمعک را تغییر می دهند. باتری لیتیوم یون گام بزرگی در نوآوری سمعک است و امکاناتی را برای افرادی که از آنها استفاده می کند فراهم می کند.

با شناخت جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ می توانید در انتخاب سمعک مورد نظر خود به تصمیم درست برسید.

در اینجا مزایا و معایب سمعک های با باتری های قابل شارژ را برای کمک به انتخاب نهایی شما بیان کرده ایم. شما می توانید بعد از مطالعه ی مزایا و معایب سمعک شارژی از فروشگاه سمعک اصفهان، سمعک مورد نظر خود را تهیه کنید.

جوانب مثبت / مزایا

  • بیشتر مدل ها در کمتر از پنج ساعت به شارژ کامل می رسند.
  • کاربران سمعک ممکن است سالانه برای باتری های یکبار مصرف هزینه کنند. اگر هنگام استفاده از سمعک به طور منظم موسیقی یا فیلم پخش شود، ممکن است حتی هزینه بیشتر شود. اما این عیب در سمعک های شارژی برطرف شده است.
  • دردسر خرید باتری سمعک و هزینه های اضافی حمل و نقل و یا بنزین مصرفی برای تهیه باتری یکبار مصرف وجود دارد. با سمعک های قابل شارژ، دیگر نیازی به هزینه های اضافی نیست. باتری های سمعک شارژی را می توان با اتمام شارژ دوباره تمدید شارژ کرد و نیازی به تعویض مکرر باتری نیست.
  • سمعک های شارژی به روشی مشابه کار می کنند. هنگامی که آنها را قبل از خواب به شارژر وصل می کنید، احتمال اینکه روز بعد باتری ناگهانی خالی شود را تجربه خواهید کرد. با این حال، باتری های یکبار مصرف از محافظت یکسانی برخوردار نیستند و در هر زمان ممکن است کارایی خود را از دست بدهند.
  • با امنیت یک شارژر قابل حمل تقریباً یک روز (19-21 ساعت) می توان بطور مداوم از سمعک استفاده کرد.
  • باتری های یکبار مصرف برای عملکرد مناسب در هوای سرد تلاش می کنند. کمبود رطوبت و دمای پایین سرعت باتری ها را کاهش می دهد، باتری سمعک شما را خالی می کند و کیفیت صدا را با مشکل روبرو می کند. سمعک های قابل شارژ در مناطقی که زمستان های طولانی را تجربه می کنند بسیار محبوب هستند. زیرا مقرون به صرفه تر هستند و استفاده از آنها آسان تر است. باتری های لیتیوم یون در آب و هوای سرد کارآیی بیشتری نسبت به باتری های یکبار مصرف دارند.
  • باتری های لیتیوم یونی هنگام خراب شدن سمعک باید به درستی دفع شوند. با این حال می توان آنها را هزاران بار شارژ کرد. در مقایسه با باتری های روی و سرب، که فقط یکبار قابل استفاده هستند و پس از آن دور انداخته می شوند، باتری های لیتیوم یونی با کارایی و دوام بیشتر برای محیط زیست بهتر هستند.
  • برای اکثر سمعک ها، ارتباط با بلوتوث برای باتری های یکبار مصرف مالیات و هزینه بسیار دارد. اما استفاده از باتری های لیتیوم یون به حل این مسئله کمک می کند.
  • در مقایسه با شکل گرد باتری های یکبار مصرف، سمعک های با باتری های لیتیوم یونی پین شکل، ظاهری کاملاً جدید، منحصر به فرد و باریک دارند.
  • باتری های یکبار مصرف دکمه ای ممکن است به طور تصادفی توسط بچه های کوچک و حیوانات خانگی بلعیده شوند. درحالیکه سمعک های شارژی این خطر را ندارند مگر با بلعیدن کل سمعک.

جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ

جوانب مثبت و منفی سمعک قابل شارژ

 

جوانب منفی / معایب

فناوری شنوایی قابل شارژ ممکن است به دلایلی مناسب نباشند.

  • در بیشتر موارد استفاده از این فناوری بسیار ساده است اما ممکن است که برای برخی افراد فراتر از روال معمول باشد. یا به قطع برق هنگام شارژ فکر کنند.
  • کسی که سبک زندگی بسیار فعالی دارد ممکن است به دسترسی سریع سمعک احتیاج داشته باشد و فرصت شارژ مجدد را نداشته باشد.
  • در بسیاری از سمعک های قابل شارژ، باتری در دستگاه قرار دارد و کاربر نمی تواند آن را جدا کند. در این صورت اگر باتری دچار مشکل شود و نیاز به تعویض آن باشد، ممکن است روند آن دشوار باشد.
  • باتری هر روز باید شارژ شود. اگر چرخه شارژ را قطع کنید ممکن است سمعک کارایی خود را از دست بدهد. همچنین نیاز است که شارژر آن همیشه همراه شخص باشد.

بیشتر سمعک های قابل شارژ پشت گوش قرار می گیرند و به بلند گوی کوچکی که در داخل گوش قرار دارد متصل می شوند. اگر به مدل های کوچکتر که کاملاً درون گوش قرار دارند علاقه مند هستید، به احتمال زیاد نیازی به استفاده از باتری های قابل شارژ نخواهید داشت.

با بهبود کیفیت صدا، کارایی باتری و قابلیت تعویض باتری و جذابیت ظاهری، سمعک های قابل شارژ استفاده از سمعک های شارژی به امری عادی تبدیل می شود.

در هنگام خرید سمعک فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. بنابراین مهم است که در مورد انتخاب بهترین سمعک با متخصص شنوایی مشورت کنید.

کلینیک شنوایی شناسی متین سمعک ارائه دهنده خدمات شنوایی و مشاوره تخصصی سمعک می باشد. با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.