غربالگری شنوایی کودکان

غربالگری شنوایی کودکان

شنوایی دقیق برای زبان ، گفتار و رشد شناختی ضروری است.تا زمانی که آزمایش شنوایی و سایر ارزیابی های مناسب انجام نشود ، تاخیر در رشد زبان و گفتار را به یک زبان مادری یا فرهنگ نسبت ندهید.تشخیص به موقع کم شنوایی در نوزادان و کودکان خردسال و مداخله زودهنگام ، برای رشد و نمو مطلوب بسیار مهم است.پیشگیری اولیه می تواند نیمی از موارد ناشنوایی و کم شنوایی را از بین ببرد.

والدین باید شنوایی کودکان خود را قبل از ورود به مدرسه یا هر زمان که نگرانی در مورد شنوایی یا رشد زبان او وجود دارد ، آزمایش کنند.کودکان و جوانان برای رشد بهینه ، باید شنوایی عالی داشته باشند.

محرومیت از شنوایی در اوایل نوزادی ، می تواند باعث کمبودهای جبران ناپذیر در رشد زبان ، مهارت های ارتباطی و روانی – اجتماعی ، شناخت و سواد شود.غربالگری شنوایی آزمایشی است برای تشخیص اینکه آیا افراد کم شنوایی دارد یا خیر.

اهمیت شنوایی سنجی کودکان و نوزادان و تشخیص زود هنگام

  • با پیشگیری اولیه ، نیمی از موارد ناشنوایی و کم شنوایی قابل حل است.
  • هرچه ، کم شنوایی کودکان زودتر تشخیص داده شود و متناسب با آن ، اقدامات درمانی انجام شود ، آنها شانس بیشتری برای یادگیری زبان و گفتار خواهند داشت.
  • هرچه کودکان مبتلا به کم شنوایی زودتر مداخله های درمانی را شروع کنند ، احتمال دستیابی به پتانسیل کامل بیشتر است.

غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان

غربالگری شنوایی نوزدان تازه متولد شده

از آنجا که نیمی از کودکان مبتلا به کم شنوایی هیچ عامل خطر قابل شناسایی ندارند ، غربالگری جهانی شنوایی نوزادان توصیه می شود.غربالگری نوزادان برای اطمینان از تشخیص و مدیریت به موقع توصیه می شود.

تست شنوایی

یک متخصص شنوایی سنجی که برای برای آزمایش شنوایی آموزش دیده است ، تست شنوایی کامل را انجام می دهد.علاوه بر این ، شنوایی شناس همچنین در مورد عفونت گوش و کاهش شنوایی در خانواده سؤالاتی را مطرح خواهد کرد.

تست های مختلفی وجود دارد که یک شنوایی شناس می تواند انجام دهد تا بفهمد آیا فرد دچار کم شنوایی شده است ، چه میزان از کم شنوایی وجود دارد و چه نوعی است.آزمایش های شنوایی آسان و دردناک نیستند.

انتشارات اتوکوستیک (OAE)

Otoacoustic Emission (OAE) آزمایشی است که پاسخ گوش داخلی به صدا را بررسی می کند.از آنجا که این تست به نحوه واکنش و رفتار فرد اعتماد نمی کند ، شخصی که تحت آزمایش قرار می گیرد ، می تواند در طول آزمایش کاملاً خواب باشد.

پاسخ شنوایی ساقه مغز (AABR) : برای بررسی پاسخ مغز به صدا استفاده می شود.

شنوایی سنجی به روش رفتاری

غربالگری شنوایی نوزادان

شنوایی سنجی رفتاری ، نحوه واکنش فرد به صدا را به طور کلی آزمایش می کند.شنوایی سنجی رفتاری عملکرد کلیه قسمت های گوش را آزمایش می کند و برای همین شخصی که تحت آزمایش قرار می گیرد ، باید بیدار باشد و به صداهایی که در هنگام آزمایش شنیده می شود ، پاسخ فعال دهد.

با توجه به مطالب ارائه شده ، اکنون می دانیم که غربالگری شنوایی رفتاری تا زمانی که نوزادان به سن رشد تقریباً شش ماهه نرسند ، قابل اعتماد نیست.

نتایج حاصل از غربالگری شنوایی ، نشان می دهد که کاهش شنوایی کودک شما چقدر بد است و همچنین می تواند به شنوایی شناس کمک کند تا ببیند فرد چه نوع کم شنوایی دارد.

با اجازه والدین ، ​​شنوایی شناس نتایج را با پزشک مراقبت های اولیه کودک و سایر متخصصان به اشتراک می گذارد.در نتیجه ، شنوایی شناس شما اکنون می تواند ببیند که چه روش های درمانی برای کمک به شما در مبارزه با مشکل شنوایی بهتر است.به عنوان مثال ممکن است سمعک اصفهان را پیشنهاد دهد.

اگر فکر می کنید ممکن است به غربالگری شنوایی یا ارزیابی شنوایی نیاز دارید ، پس حتما امروز با فروشگاه سمعک اصفهان تماس بگیرید.شنوایی شناسان ما می توانند تست های شنوایی کاملی را برای تشخیص کم شنوایی و ارائه راه حل انجام دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.