ماهی بخورید و بهتر بشنوید

ماهی بخورید و بهتر بشنوید

تاثیر ماهی بر افزایش قدرت شنوایی

مهمترین کاری که می توانید برای کاهش خطر کم شنوایی انجام دهید محافظت از گوش در برابر سر و صدا است.متأسفانه اجتناب از برخی از  تماس ها با صداهای بلند غیرممکن است.اما آیا کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای کاهش خطر کم شنوایی انجام دهید؟بله

آنچه که شما می خورید بر گوش ها و شنوایی شما نقش دارد.به عنوان مثال خوردن ماهی باعث افزایش قدرت شنوایی می شود.اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی های چرب با طیف وسیعی از فواید سلامتی از جمله کاهش خطر بیماری های قلبی ، افسردگی و احتمالاً از دست دادن حافظه مرتبط است.اما چربی های سالم موجود در ماهی ها و روغن ماهی هم چنین می توانند از شنوایی شما محافظت کنند.

طبق مطالعات انجام شده ، کسانی که ماهی زیادی می خورند شنوایی بهتری دارند.به عبارت دیگر خوردن ماهی خطر کاهش شنوایی را کاهش می دهد.امگا 3 ممکن است از کاهش شنوایی محافظت کند.کاهش شنوایی در بسیاری از کشورها یک اختلال حسی رایج است و بر اساس مطالعه ای از دانشگاه سیدنی ، افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و ماهی هایی که آنها را تأمین می کنند ، ممکن است خطر کاهش شنوایی مربوط به سن را کاهش دهند.

تاثیر ماهی بر افزایش قدرت شنوایی

بر اساس یک مطالعه ، زنانی که به طور منظم ماهی می خورند در مقایسه با زنانی که ماهی کم می خورند یا هرگز نمی خورند ، خطر کم شنوایی کمتری دارند و کمتر به سمعک اصفهان نیاز پیدا خواهند کرد.محققان حدس می زنند که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی به حفظ جریان خون خوب در گوش داخلی کمک می کند.

بنابراین ، به نظر می رسد که برای کمک به حفظ شنوایی با افزایش سن ، ممکن است بخواهید مصرف ماهی خود را حداقل به دو بار در هفته برسانید. اسیدهای چرب امگا 3 بیشتر در ماهی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن و ساردین یافت می شود.اگر موارد مورد علاقه شما در کنار ماهی هایی مانند ماهی سالمون غنی از اسیدهای چرب امگا 3 باشد ، می توانید از مزایای بیشتری نیز بهره مند شوید.اما بهتر است ، نسبت به صرف نظر کردن ، هر نوع ماهی را که به طور منظم ترجیح می دهید ، مصرف کنید ، زیرا هستند کسانی که ماهی هایی که امگا 3 بیشتری دارند ، دوست نداشته باشند.

مراقب نحوه تهیه غذاهای ماهی خود نیز باشید.خوردن همه انواع ماهی برای سلامتی و افزایش قدرت شنوایی خوب است ، تنها موردی که بهتر است از آن اجتناب شود ماهی است که سرخ شده است.کسانی که چندین بار در هفته ماهی سرخ شده می خورند نه تنها مواد غذایی را هدر می دهند ، بلکه در واقع خطر سکته مغزی را افزایش می دهند.

تاثیر ماهی بر قدرت شنوایی

دیگر مزایای خوردن ماهی

  • افرادی که هفته ای یک وعده ماهی می خورند ، نسبت به افرادی که ماهی کم مصرف می کنند یا اصلا نمیخورند ، 14 درصد کمتر در معرض سکته مغزی ایسکمیک (نوع ناشی از لخته شدن خون در مغز) هستند.
  • کسانی که 2 بار یا بیشتر در هفته غذاهای دریایی مصرف می کنند ، در مقایسه با کسانی که آن را کمتر از یک بار در ماه می خورند ، در مجموع 22 درصد کمتر  ، در معرض خطر بیماری کرونر قلب قرار دارند.
  • کسانی که یک وعده در هفته ماهی چرب می خورند ، در مقایسه با کسانی که کمتر ماهی مصرف می کنند ، 50 درصد کمتر خطر مرگ ناگهانی را تجربه می کنند.

آیا ماهی بیشتر بهتر است؟

این امکان وجود دارد که مصرف ماهی فراتر از دو وعده توصیه شده در هفته ، مزایای سلامتی بیشتری داشته باشد.اما شواهد محکم وجود ندارد.بر اساس شواهد موجود ، محققان نتیجه گرفتند که بیشترین سود ناشی از ماهی به خوردن ماهی یک یا دو بار در هفته حاصل می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.