راه های محافظت از گوش

راه های محافظت از گوش و سلامت شنوایی

راه های محافظت از گوش و سلامت شنوایی

به محض آسیب به گوش، شنوایی  دیگر برای همیشه از بین می رود. به همین دلیل فروش سمعک اصفهان قصد دارد در این مقاله در مورد شیوع کم شنوایی، اهمیت تشخیص به موقع و گزینه های اقدام برای یافتن بهترین راه حل شنوایی شما را آگاه کند. منتظر نمانید تا خیلی دیر شود و مراقبت از گوش خود را شروع کنید!

در اینجا راه های محافظت از گوش و سلامت شنوایی برای شما شرح داده شده است.

نکات مراقبت از گوش

از گوش گیرها در اطراف صداهای بلند استفاده کنید

تقریباً 15٪ مردم به دلیل صدای بلند محیط کار، در معرض کاهش شنوایی ناشی از سر و صدای بلند قرار دارند.

باشگاه ها، کنسرت ها، ماشین های چمن زنی، اره برقی و هر نوع صدای دیگری که شما را مجبور به فریاد می کند تا شخصی که در کنار شماست بتواند صدای شما را بشنود. همگی باعث ایجاد صدا در سطح خطرناکی می شوند. استفاده از گوش گیر ها در این گونه محیط ها بسیار به حفاظت از شنوایی ما کمک می کند.

راه های محافظت از گوش

میزان صدا را کم کنید

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، 1.1 میلیارد نوجوان و جوان در سراسر جهان در معرض خطر کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا در اثر استفاده غیر ایمن از دستگاه های صوتی هستند.

اگر دوست دارید از طریق هدفون از موسیقی لذت ببرید، می توانید با پیروی از قانون 60/60 از گوش های خود محافظت کنید. پیشنهاد این است که بیش از 60 دقیقه در روز با هدفون بیش از 60 درصد بلندی صدا گوش ندهید.

گوش دادن با هدست با صدای بالا خطرناک است. زیرا مستقیماً در کنار لاله گوش قرار می گیرد. در صورت امکان هدفون های بالای گوش را انتخاب کنید.

فراموش نکنید که هر موسیقی با صدای بلند، نه فقط موسیقی با هدفون، خطر کم شنوایی ناشی از سر و صدا را ایجاد می کند.

اگر میزبان یک رویداد اجتماعی هستید، موسیقی را در صدایی نگه دارید که مردم را مجبور به فریاد زدن برای برقراری مکالمه نکند.

به گوش های خود فرصت دهید تا بهبود یابند. اگر مدت زمان طولانی مانند یک کنسرت یا بار در معرض صداهای بلند هستید، گوش های شما به بهبودی احتیاج دارند. اگر می توانید هر چند مرتبه پنج دقیقه بیرون بروید تا بگذارید استراحت کنند.

علاوه بر این، محققان دریافته اند که گوش های شما به طور متوسط ​​به 16 ساعت آرامش نیاز دارند تا از یک شب بلند پر سر و صدا بیرون بیایید.

راه های محافظت از گوش

استفاده از گوش پاک کن را در گوش خود متوقف کنید

معمول است که افراد برای تمیز کردن کثیفی از مجرای گوش خود از گوش پاک کن استفاده می کنند. اما این کار قطعاً توصیه نمی شود.

کمی موم در گوش شما نه تنها طبیعی است، بلکه وجود آن در گوش مهم است. گوش ها اندام هایی هستند که خود تمیز می شوند و موم موجود در گوش از ورود گرد و غبار و سایر ذرات مضر به داخل کانال جلوگیری می کند.

به علاوه، قرار دادن هر چیزی در داخل مجاری گوش شما باعث آسیب رساندن به اندام های حساس گوش شما می شود.

اگر موم اضافی در کناره های گوشتان دارید، می توانید اطراف کانال را با یک حوله مرطوب تمیز به آرامی کنید.

همچنین می توانید در طی چند شب از محلول پاک کننده موم گوش استفاده کنید. این محلول موم را نرم می کند تا در نهایت خود به خود به بیرون جریان یابد.

بهترین راه حل همیشه جستجوی نظر و مراقبت حرفه ای در صورت امکان است.

راه های محافظت از گوش

داروها را فقط طبق دستور مصرف کنید

برخی از داروها، مانند داروهای ضد التهاب مانند آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن، گاهی اوقات می توانند در کاهش شنوایی نقش داشته باشند.

اگر می خواهید داروها بر توانایی شنوایی شما تأثیر نگذارند. آنها را فقط طبق دستورالعمل مصرف کنید و برای مصرف آنها با پزشک خود مشورت کنید.

گوش های خود را خشک نگه دارید

رطوبت بیش از حد می تواند باعث ورود باکتری ها و حمله به مجرای گوش شود. در نتیجه می تواند باعث انواع عفونت گوش شود که می تواند برای توانایی شنوایی شما خطرناک باشد.

حتماً گوش های خود را پس از استحمام یا شنا به آرامی با حوله خشک کنید. اگر می توانید آب را در گوش احساس کنید، سر خود را به پهلو کج کرده و به آرامی لوب گوش را بکشید تا آب خارج شود.

راه های محافظت از گوش

امیدواریم این نکات به شما در حفظ سلامت گوش شما که نقش مهمی در شنوایی دارند کمک کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.