راه های محافظت از گوش

چگونه گوش خود را با خیال راحت در خانه تمیز کنیم

تمیز کردن جرم گوش

تجمع بیش از حد موم گوش معروف به سرومن فشرده موضوعی نسبتاً رایج است که بسیاری از افراد در طی دوره زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کنند.اگرچه نسبتاً خوش خیم است ، اما می تواند فوق العاده تحریک کننده باشد.درمان این بیماری اگرچه به اندازه کافی ساده است ، اما اگر به طور نامناسب انجام شود ، می تواند آسیب رسان باشد.

موم گوش دقیقاً چیست؟

قبل از اینکه در مورد موضوع حذف ایمن جرم بیش از حد گوش صحبت کنیم ، مهم است که بدانید جرم گوش چیست.موم گوش که سرومن نامیده می شود از آنچه فکر می کنید مفیدتر است.این ماده ای طبیعی و کاملاً سالم است که برای عملکردهای اساسی مختلف ، توسط بدن تولید می شود.

ذرات ریز آلودگی ، سلولهای مرده پوست و گرد و غبار را به دام می اندازد و آنها را از لاله گوش و گوش داخلی فیلتر می کند.این یک عملکرد محافظتی است که به عنوان مکانیزم خود تمیز کننده شناخته می شود.همچنین کانال های گوش شما را روغن کاری کرده و از خشکی و خارش آنها جلوگیری می کند.

با این حال ، گاهی اوقات ، تولید موم گوش کمی از کنترل خارج می شود ، که توسط هر یک از اعمال یا شرایط زیر بدتر می شود.

  • استفاده بیش از حد از هدفون یا هدست
  • حذف نامناسب در خانه
  • شنا کردن
  • استفاده از سمعک اصفهان هوشمند
  • عوامل ژنتیکی مانند مجاری باریک ، اگزما و لوپوس ..
  • عفونت گوش

چگونه گوش خود را با خیال راحت در خانه تمیز کنیم

علائم جرم گرفتن گوش

  • احساس پری در گوش
  • تخلیه یا نشت گوش
  • کم شنوایی جزئی
  • خارش شدید
  • وزوز گوش (زنگ زدن در گوش)

تمیز کردن گوش در خانه:مشاوره و راه حل های ایمن

به طور کلی ، درمان انسداد جرم گوش در خانه زیاد توصیه نمی شود ، به خصوص در موارد شدید.به خصوص اگر مجرای گوش شما کاملاً مسدود شده باشد ، سعی نکنید مشکل را خودتان برطرف کنید.در عوض ، بهترین کار این است که با یک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

اگر انسداد فقط جزئی باشد و مجرای گوش شما فقط کمی کثیف باشد:

آب گرم یا محلول نمکی را به مجرای گوش خود بزنید.این کار را فقط در صورت سالم بودن لاله های گوش انجام دهید.چند دقیقه صبر کنید تا آب ولرم جرم گوش را نرم کند و سپس آن را از طریق گوش خارجی تخلیه کنید.در حین انجام این کار ، ممکن است جویدن و حرکت دادن فک را نیز در نظر داشته باشید.

روش دیگر – شما می توانید از هیدروژن پراکسید یا قطره های گوش بدون نسخه برای پاک کردن جرم گوش استفاده کنید و بعد از آن آبکشی کنید.توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این روش می تواند باعث التهاب شود.

در صورت امکان ، همیشه از یک دکتر کمک بگیرید و یک متخصص حرفه ای عمل برداشتن موم گوش را انجام دهد.ساختار گوش شما بسیار ظریف است و موم اضافی می تواند به لاله گوش شما آسیب برساند.حتی اگر پارگی وجود نداشته باشد ، ما به متخصصان گوش و حلق و بینی مراجعه می کنیم ، زیرا در برخی موارد ممکن است مداخلات پزشکی لازم باشد. کسانی که از سمعک اصفهان استفاده می کنند یا به طور منظم شنا می کنند ممکن است برای جلوگیری از عفونت به مراقبت بیشتری از مجرای گوش خود نیاز داشته باشند.

تمیز کردن جرم گوش

هنگام پاک کردن گوش های خود چه کاری نباید انجام دهم؟

بیایید چند کار را که هنگام تمیز کردن گوش خود هرگز نباید انجام دهید ، بیان کنیم.

  • از سنجاق ها یا وسایل تیز دیگر استفاده نکنید.این می تواند باعث تشدید جمع شدن جرم گوش شود و حتی ممکن است به مجرای گوش آسیب برساند.
  • هرگز اقدام به شمع گذاری گوش نکنید.اگر این روش به صورت نامناسب انجام شود ، می تواند آسیب جدی و دائمی به گوش شما وارد کند.
  • از استفاده از سواب پنبه به طور کامل خودداری کنید.با این روش نه تنها ممکن است خروجی را کاملاً مسدود کنید ، بلکه احتمال آسیب دیدن لاله گوش وجود دارد.یکی دیگر از عوارض احتمالی این است که شاید موم درست در لاله گوش سفت شود که ممکن است منجر به کاهش شدید شنوایی شود.

به طور خلاصه ، هر زمان ممکن است ، از پزشک خود بخواهید جرم را برای شما جدا کند و اگر مشکوک به گرفتگی گوش هستید ، با یک متخصص تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.