نکاتی در مورد مراقبت از گوش ها

علت پارگی گوش چیست

علت پارگی گوش چیست

یکی از دلایل کاهش شنوایی، پارگی ، ضربه و سوراخ شدن لاله گوش است. لاله گوش قسمت منحصر به فردی از سیستم شنوایی انسان است زیرا شکننده و نازک است ، آسیب دیدن آن آسان است و در عین حال قادر به درک ارتعاشات صداها و انتقال آنها به گوش داخلی است. لاله گوش نوعی ایست بازرسی بین گوش خارجی و میانی است که اجازه ورود آب ، گرد و غبار یا حتی هوا به گوش میانی را نمی دهد وگوش خارجی را از گوش میانی جدا می کند. شنوایی سنجی متین که بهترین فروشنده سمعک اصفهان است و اصلی ترین خدمت آن فروش سمعک اصفهان است شما را بیش تر با این معضل آشنا می کند.

علائم پارگی گوش چیست

اگر لاله گوش پاره شد، در صورتی که کاری انجام ندهید ، ممکن است موارد زیر اتفاق بیفتد : عفونت در گوش میانی ،  صدای زنگ و سر و صدا در گوش ،  از دست دادن شنوایی بنابراین ، بسیار مهم است که اگر مشکوک به پاره شدن لاله گوش  هستید ، بلافاصله با پزشک مشورت کنید ، زیرا فقط یک پزشک می تواند درمان مناسب و حرفه ای را تجویز کند. پزشکی که می تواند به حل این مشکل کمک کند در بین مردم گوش و حلق و بینی گفته می شود و در دنیای پزشکی نام وی یک متخصص گوش و حلق و بینی است.

کاهش شنوایی با آسیب به استخوان ها یا ضربه به گوش داخلی بیشتر مشخص می شود.   سرگیجه نشانگر آسیب به گوش داخلی است.  التهاب عفونت می تواند در طی 24 تا 48 ساعت اتفاق بیفتد ، به خصوص اگر آب به گوش آسیب دیده وارد شود .

به عنوان یک قاعده ، پاره شدن در معاینه اتوسکوپی قابل مشاهده است. اگر خون وجود دارد که بینایی را مختل می کند باید از شستشو و اتوسکوپی پنوماتیک اجتناب شود. پارگی های بسیار کوچک ممکن است برای تشخیص قطعی نیاز به اتومایکروسکوپی یا مطالعات مقاومت گوش میانی داشته باشند. توصیه می شود قبل و بعد از درمان معاینه شنوایی شناسی انجام شود تا بین کاهش شنوایی ناشی از ضربه و کم شنوایی در طول درمان تمایز ایجاد شود.

علائم پارگی گوش چیست

از گوش های خود در برابر آب محافظت کنید آنتی بیوتیک خوراکی یا موضعی برای التهاب تجویز می شود.  جلوگیری از ورود رطوبت به گوش ضروری است ، نیازی به مصرف قطره گوش آنتی بیوتیکی نیست. با این حال ، اگر آلودگی به سوراخ ها نفوذ کرده باشد ، پروفیلاکسی با آنتی بیوتیک خوراکی با طیف وسیع یا قطره گوش آنتی بیوتیکی مورد نیاز است.  با این حال ، اگر پاره شدن گوش بیش از 2 ماه ادامه داشته باشد ، جراحی توصیه می شود.

دلایل آسیب به غشای تمپان چیست؟

شایعترین علل آسیب به غشای تمپان التهاب مزمن گوش میانی یا آسیب است .

آسیب های مختلفی به غشای تمپان وجود دارد:  سوراخ شدن تخریب ساختار غشای تمپان به دلیل جمع شدن ، که نتیجه پیامدهای طولانی مدت التهابی است که با انسداد لوله شنوایی رخ می دهد ، هدف این است که فشار دو طرف غشای تمپان را برابر کند که می تواند روی ساختارهای گوش میانی قرار بگیرد و به آنها بچسبد و گاهی اوقات آنها را از بین می برد.

آیا آسیب های لاله گوش خطرناک است؟

با توجه به احتمال بروز عوارض ، هر آسیب به غشای تمپان باید تحت نظارت دوره ای و درمان مناسب باشد. آسیب به غشای تمپان به شکل سوراخ واقع در لبه نسبت به قسمتهای مرکزی خطرناک تر است ، زیرا احتمال رشد اپیدرم به حفره تمپان وجود دارد. این اپیدرم می تواند باعث از بین رفتن ساختارهای گوش همراه با التهاب چرکی ، کاهش شنوایی و احتمال عوارض جدی شود. در هر حالت ، سوراخ غشای تمپان محل عفونت در گوش میانی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.