باروتروما گوش چیست

باروتروما گوش چیست ؟

باروتروما گوش چیست ؟

عملا هیچ کس وجود ندارد که در زندگی خود هرگز مشکل گوش نداشته باشد. اکثر مشکلات گوش را می توان تقریباً به دو گروه تقسیم کرد: بیماری های عفونی و التهابی.  علل بروز مشکلات در این گروه ها متفاوت است ، بنابراین راحت تر است که آنها را جداگانه در نظر گرفت. فروشگاه سمعک اصفهان که به فروش سمعک اصفهان میپردازد شما را با این بیماری آشنا می کند.

باروتروما

بیایید با باروتروما شروع کنیم ، مشکلی که به اندازه کافی عجیب و غریب است. باروتروما گوش همیشه به معنی یک مشکل واقعاً بزرگ نیست. در بیشتر مواقع ، باروتروما پدیده ای به ظاهر بی خطر است که بسیاری از غواصان با آن روبرو شده اند. تعداد زیادی شیرجه در روز منجر به فشار می شود. در این حالت ، هر فشار روی لاله گوش با آب از خارج و هوا از داخل ، هنگام دمیدن ، میکروتروما از غشای تمپان در تنش است.  احساس درد بیانگر این است که فشار از آستانه ایمن فراتر رفته است. میکروتروما ممکن است قابل توجه باشد یا نباشد. اگرچه مشکلات گوش به دو گروه تقسیم می شوند ، باید درک کرد که این دو رابطه نزدیک با هم دارند و مرحله بعدی هر باروتروما التهاب است. در عین حال ، ممکن است نتیجه باروتروما باشد ، که به هیچ وجه خود را نشان نمی دهد ، یا ممکن است به سادگی تأثیر عوامل خارجی باشد. بیماری های التهابی به چندین قسمت تقسیم می شوند: التهاب گوش خارجی (از کانال شنوایی خارجی به غشا) ، التهاب گوش میانی (پشت لاله گوش) و لوله شنوایی .  عملکرد اصلی موم گوش این است که میکروب های مختلف بیماری زا ، بیگانه با گوش انسان ، روی آن قرار می گیرند ، سپس با جرم از گوش خارج می شوند. یکی از مشکلات طولانی مدت در زیر آب این است که گوش خیس می شود و به صورت توده هایی در می آید ، غدد را مسدود می کند در این صورت پوست کانال گوش ما با یک محیط بیولوژیکی تهاجمی تماس می گیرد. بنابراین ، علت اصلی التهاب ایجاد شرایط مطلوب برای میکرو فلوراست.

باروتروما گوش چیست

جلوگیری از مشکلات گوش برای افراد

پیشگیری از این بیماری ، در صورت عدم وجود زمینه های مستعد یا بیماری های مزمن ، کاهش تماس با پوست مجرای گوش خارجی و لاله گوش از آب و استخرهایی است که غواص غواصی می کند. شستشوی کانال شنوایی خارجی بعد از خارج شدن از استخر با آب تمیز ضروری است. در حالت ایده آل ، شستشوی آرام با سرنگ به جلوگیری از التهاب گوش خارجی کمک می کند. اگر استفاده از سرنگ امکان پذیر نیست ، می توانید با کف دست یا درب بطری مقدار کمی آب در گوش خود بریزید. پس از شستشو ، گوش ها باید به خوبی خشک شوند.

اقدامات کلی برای پیشگیری از باروتروما

به طور معمول ، فشار خون خفیف به خودی خود برطرف می شود ، به شرطی که در طی بهبودی غواصی نکنید ، خود درمانی احمقانه انجام ندهید. اگر بهبودی بیش از 2-3 روز طول بکشد ، به پزشک مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.