چه ارتباطی بین میگرن و کم شنوایی وجود دارد

چه ارتباطی بین میگرن و کم شنوایی وجود دارد

ارتباط بین میگرن و کم شنوایی

میگرن نوعی سردرد است ، اما با سردرد معمولی کاملاً متفاوت است.این بسیار شدیدتر است و معمولاً با حالت تهوع ، استفراغ ، حساسیت شدید به نور و صدا ، ضربان سر شدید و هاله های دیداری همراه است.میگرن می تواند ساعت ها و گاهی حتی روزها طول بکشد و بسته به نوع شخص متفاوت است.

همچنین شواهدی وجود دارد که ارتباط بین میگرن و کم شنوایی را تأیید می کند.طبق بنیاد میگرن آمریکا ، افرادی که از میگرن رنج می برند هم چنین ممکن است دچار وزوز گوش شوند.در همین حال ، تحقیقات بیشتر از تایوان که در مجله دانشگاهی Plos One منتشر شده است ، حاکی از آن است که افرادی که از هر نوع سردرد مکرر ، میگرن یا موارد دیگر رنج می برند ، ممکن است خطر کم شنوایی داشته باشند.

چرا میگرن اغلب با از دست دادن شنوایی پیوند خورده است؟

همانطور که قبلاً می دانید ، در گوش شما هزاران سلول کوچک و حساس مویی وجود دارد.آنها که به عنوان استریوسیلیا شناخته می شوند ، نقشی حیاتی در روند شنوایی دارند.اما آنها کاملاً شکننده هستند و مانند اکثر نواحی بدن نیاز به جریان خون بدون مانع دارند تا آسیب نبینند.

میگرن ، باعث می شود رگ های خونی متصل به مغز جریان خون را بخصوص در سیستم شنوایی منقبض و محدود کنند.اگر گردش خون در گوش به طور مكرر یا به مدت زیادی قطع شود ، این می تواند باعث از بین رفتن استریوسیلیا شود که باعث کاهش شنوایی تدریجی و در عین حال دائمی می شود.

ارتباط بین میگرن و کم شنوایی

اگر از میگرن مکرر رنج می برید ، احتمالاً ارزش دارد که هم با یک متخصص شنوایی شناسی و هم با یک متخصص مغز و اعصاب ارتباط داشته باشید.به این ترتیب ، اگر در آینده در معرض کم شنوایی باشید ، آنها می توانند شما را برای آن آماده کنند.

زمان بندی می تواند بسیار مهم باشد.هرچه زودتر به دنبال درمان باشید ، زودتر می توانید تشخیص دهید.اوایل بهتر است ، زیرا برخی شرایط ممکن است باعث آسیب به لاله گوش یا آسیب مغزی شوند.ما می خواهیم در صورت امکان از آن جلوگیری کنیم.

داشتن ارزیابی شنوایی سالانه ایده خوبی است ، اما اگر از سردردهای میگرنی رنج می برید کاری هوشمندانه است.مطالعات نشان می دهد خطر ابتلا به کم شنوایی در افرادی که از سردردهای میگرنی رنج می برند بیشتر از کسانی است که دچار این مشکل نمی شوند.

میگرن و کاهش شنوایی ناگهانی

مطالعه دیگری نشان داد که مبتلایان به میگرن تقریباً دو برابر بیشتر دچار کم شنوایی حسی-عصبی ناگهانی می شوند.محققان در تایوان کشف کردند که ارتباطی بین تعداد افرادی که میگرن را تجربه می کنند و تعداد افرادی که بلافاصله یا در طی چند روز دچار کاهش شنوایی سریع در یک یا هر دو گوش می شوند وجود دارد.

محققان نتوانستند علت دقیق آن را تعیین کنند ، اما کاهش شنوایی حسی-عصبی ناگهانی (SSHL) یک بیماری نادر است.فقط به این دلیل که از میگرن رنج می برید ، به این معنی نیست که به طور ناگهانی دچار کاهش شنوایی حسی-عصبی خواهید شد.با این حال ، کاهش شنوایی ناگهانی یک فوریت پزشکی است ، بنابراین اگر مشکل شنوایی دارید باید فوراً به دنبال درمان پزشکی باشید.

محققان در تایوان در مورد ارتباط بین وزوز گوش و میگرن صحبت می کنند.مطالعه آنها نتیجه گرفت که خطر ابتلا به وزوز گوش در بین افراد آزمایش شده با سابقه سردردهای میگرنی بیشتر است.گرچه صدای زنگ زدن در گوش ممکن است یک مسئله جزئی به نظر برسد ، اما می تواند منجر به کمبود خواب ، اضطراب و سایر مشکلات شود.

میگرن و کاهش شنوایی ناگهانی

سردرد یا میگرن؟

گاهی تشخیص سردرد و میگرن دشوار است.در هر دو مورد درد می تواند در یک قسمت از سر یا چندین قسمت از سر رخ دهد.اگر دردی را با کیفیت ضربان دار تجربه می کنید ، ممکن است میگرن داشته باشید.چند علامت قابل ذکر دیگر از میگرن شامل حالت تهوع ، سرگیجه و حساسیت به نور است.

خلاصه

اگر سردردهای میگرنی دارید ، تحقیقات نشان می دهد که در معرض خطر بیشتری برای ایجاد مشکلات شنوایی هستید.میزان بیشتری از کاهش شنوایی مربوط به گوش داخلی در بین افراد با سابقه میگرن مشاهده شده است.بطور کلی میتوان گفت که میگرن خطر ایجاد کم شنوایی ، کاهش شنوایی حسی عصبی ناگهانی (SSHL) و وزوز گوش را افزایش می دهد.

تحقیقات از ارتباط بین میگرن و کاهش شنوایی پشتیبانی می کند.بنابراین اگر میگرن دارید ، مطمئن شوید که سالانه تست شنوایی دریافت کرده اید و برای این منظور با مرکز شنوایی سنجی متین تماس بگیرید.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما و خرید سمعک اصفهان ، لطفاً وب سایت ما را مرور کنید.همچنین می توانید برای ملاقات با یکی از شنوایی شناسان ما قرار ملاقات را بصورت آنلاین تعیین کنید.ما مشتاقانه منتظر کار با شما هستیم!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.