دلایل ناشنوایی در کودکان

دلایل ناشنوایی در کودکان (قبل و بعد از تولد)

دلایل ناشنوایی در کودکان (قبل و بعد از تولد)

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود کودک ناشنوا متولد شود یا در طول دوره ی رشد ناشنوا شود. اگرچه ندانستن دلایل ناشنوایی در کودکان می تواند بسیار ناراحت کننده باشد ، اما شناسایی دلیل آن همیشه امکان پذیر نیست. ممکن است برای کمک به تشخیص علت ناشنوایی فرزندتان تعدادی آزمایشات پزشکی استفاده می شود. به شما پیشنهاد شود اما علت ناشنوایی فقط در 40-50٪ کودکان قابل شناسایی است. برخی کودکان در دوره ی درمان ناچارند از سمعک اصفهان برای افزایش شنوایی خود استفاده کنند.

علل ناشنوایی دوران جنینی (علل قبل از تولد)

ناشنوایی دائمی در کودکان بیشتر به دلیل ژنتیک ایجاد می شود که در خانواده منتقل می شود. حتی اگر به نظر می رسد سابقه ناشنوایی در خانواده وجود ندارد.

برخی از رایج ترین سندرم های مرتبط با کاهش شنوایی عبارتند از:

  1. سندرم آلپورت
  2. سندرم Branchio-Oto-Renal
  3. سندرم CHARGE
  4. سندرم کروزون
  5. سندرم داون
  6. سندرم گلدرنهر
  7. سندرم Jervell و Lange Nielsen
  8. سندرم pendred ، جایی که کودکان قنات های دهلیزی بزرگ شده ای دارند
  9. سندرم استیکلر
  10. سندرم تریاکر کالینز
  11. سندرم آشر نوع 1 و نوع 2
  12. سندرم وااردنبورگ
  • ناشنوایی همچنین می تواند ناشی از عوارض دوران بارداری باشد. عفونت هایی مانند سرخچه ، سیتومگالوویروس (CMV) ، توکسوپلاسموز و تبخال می تواند باعث ناشنوایی کودک شود.
  • همچنین یک سری داروها وجود دارد که به عنوان داروهای اتوتوکسیک شناخته می شوند و می توانند به سیستم شنوایی کودک قبل از تولد آسیب برسانند.
  • شنوایی می تواند تحت تأثیر شکاف کام یا شکاف لب و کام باشد ، که خود به خود رخ می دهد یا به یکی از سندرم های ذکر شده در بالا مرتبط است.
  • انواع مختلف ناشنوایی می تواند با میکروتیا و آترزی همراه باشد ، بسته به این که کدام قسمت از گوش تشکیل نشده باشد یا آنطور که باید کار کند.

دلایل ناشنوایی در کودکان

علل ناشنوایی در اوایل کودکی (علل پس از زایمان)

  • تولد زودرس می تواند خطر ناشنوایی یا کم شنوایی کودک را افزایش دهد. نوزادان نارس اغلب بیشتر در معرض عفونت هایی هستند که می توانند باعث ناشنوایی شوند. زردی شدید یا کمبود اکسیژن در برخی موارد نیز می تواند باعث ناشنوایی شود. عفونت در دوران کودکی مانند مننژیت ، سرخک و اوریون ، می تواند مسئول ناشنوایی کودک باشد.
  • ناشنوایی موقت در کودکان بیشتر به دلیل گوش چسب ایجاد می شود.
  • کودکان ممکن است به یک بیماری نادر گوش مبتلا شوند که به کلستئاتوم معروف است. این می تواند در هر زمان از کودکی اتفاق بیفتد.
  • کودکانی که با بزرگ قنات دهلیزی متولد شده اند ، می توانند با کم شنوایی متولد شوند که می تواند برای اولین بار در اوایل کودکی پیشرفت کند یا رشد کند.
  • کودکان ممکن است به یک بیماری نادر مبتلا شوند که تحت عنوان اتوسکلروز شناخته می شود. این ممکن است در هر زمان از کودکی اتفاق بیفتد ، اما بیشتر در نوجوانان و جوانان دیده می شود.
  • گاهی اوقات ، آسیب به سر یا قرار گرفتن در معرض صدای زیاد می تواند به سیستم شنوایی آسیب برساند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.