مصرف الکل بر شنوایی شما تأثیر می گذارد

مصرف الکل بر شنوایی شما تأثیر می گذارد

مصرف الکل بر شنوایی شما تأثیر می گذارد

یک بطری شراب را با شام باز کنید ، با دوست خود آبجو بخورید.اما آیا می دانستید که مصرف زیاد الکل می تواند منجر به کاهش شنوایی شود؟اما الکل چگونه بر شنوایی شما تأثیر می گذارد؟

تهوع ، اختلال بینایی و خماری از علائم رایج مصرف بیش از حد الکل است ، اما الکل همچنین از طرق مختلف بر شنوایی ما تأثیر می گذارد که ممکن است بلافاصله متوجه آن نشویم ، هرچند که قطعاً باید از آنها آگاه باشیم.در اینجا چند نکته وجود دارد که نشان میدهد الکل می تواند بر شنوایی شما تأثیر بگذارد.این مطالب توسط متخصصان در فروشگاه سمعک اصفهان ارائه شده است.

الکل و کاهش شنوایی

نوشیدن الکل که قبلاً به عنوان یک سرگرمی نسبتاً بی ضرر شناخته می شد ، اکنون به عنوان یک انتخاب خطرناک مورد توجه قرار گرفته است.بیشتر متخصصان سلامت مزایا و معایب آن را بررسی می کنند و عمیقاً در مورد تأثیر الکل تحقیق می کنند.تحقیقات جدید نشان می دهد که الکل ، به ویژه استفاده بیش از حد از آن ، می تواند به شنوایی آسیب برساند.

  • نوشیدن الکل قشر شنوایی را کوچک می کند

قشر شنوایی قسمتی از مغز است که وظیفه پردازش صداها را بر عهده دارد.به عبارت دیگر ، سیگنال های صوتی را از گوش شما به کلمات ، موسیقی و سایر صداهایی که می شنوید تبدیل می کند.مصرف زیاد الکل می تواند قشر شنوایی را کوچک کند که این امر توانایی شما را در پردازش صداها – و در نهایت شنیدن آنها – محدود می کند.

این تنها نوشیدن زیاد نیست که می تواند به قشر شنوایی آسیب برساند.تأثیر مصرف الکل بر مغز شما تجمعی است ، بنابراین حتی افرادی که بصورت معتدل سالها الکل می نوشند می توانند در اثر نوشیدن خود دچار کم شنوایی شوند.

الکل و کاهش شنوایی

  • نوشیدن الکل به سلول های موی شنوایی آسیب می رساند – به طور دائم

سلول های کوچک مویی در گوش داخلی شما وجود دارد که صداهای محیط اطراف شما را به تکانه های عصبی تبدیل می کند (که برای پردازش به قشر شنوایی مغز شما می روند).مصرف بیش از حد الکل می تواند به سلول های موی داخلی گوش آسیب برساند ، بنابراین صداها به مغز شما ارسال نمی شوند و این باعث کاهش شنوایی می شود.هنگامی که این سلول های مو آسیب می بینند ، دیگر بازسازی نمی شوند.هرگونه کاهش شنوایی ناشی از آسیب به سلولهای موی داخلی گوش دائمی است.

  • نوشیدن الکل باعث وزوز گوش می شود (وزوز گوش)

نوشیدن الکل جریان خون را در گوش داخلی افزایش می دهد که می تواند باعث وزوز در گوش شود.این وضعیت می تواند در عرض چند ساعت به خودی خود برطرف شود ، اما هنوز می تواند تا زمانی که وجود دارد بسیار آزاردهنده باشد.نوشیدن بیش از حد الکل به طور منظم می تواند منجر به وزوز گوش دائمی شود.برای درمان وزوز گوش در اصفهان کلیک کنید.

  • نوشیدن الکل تعادل شما را از بین می برد

الکل جذب مایع گوش داخلی شما می شود و می تواند مدت زیادی پس از قطع نوشیدنی در آنجا باقی بماند – حتی پس از عدم وجود الکل در جریان خون شما.این می تواند منجر به سرگیجه و مشکلات تعادلی شود.

  • الکل به مغز آسیب می رساند

سلامت شنوایی ارتباط تنگاتنگی با سلامت مغز دارد و الکل تأثیر منفی بر عملکرد مغز دارد.در حقیقت ، نوشیدن بیش از حد می تواند به ناحیه ای از مغز که صدا را پردازش می کند آسیب برساند.ممکن است بتوانید صدا را بشنوید ، اما درک آن برای شما بسیار دشوار خواهد بود.حتی ممکن است تشخیص صداها در محیط پر سر و صدا برای شما دشوار باشد.

تأثیر الکل بر شنوایی

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

در حالی که بسیاری از کارشناسان بهداشت می گویند مصرف متوسط ​​الکل به طور کلی بی خطر است ، اما هنوز هم می تواند برای سلامتی خطری ایجاد کند.به طور کلی ، اجتناب از الکل یا حداقل محدود کردن مصرف الکل می تواند به جلوگیری از علائم فوق کمک کند.اگر مشکوک به مشکل شنوایی هستید ، با متخصص شنوایی مشورت کنید.

اگر مشکوک هستید که ممکن است دچار کم شنوایی ناشی از الکل شده باشید ، یک غربالگری و مشاوره رایگان شنوایی انجام دهید تا درباره سلامت شنوایی خود و چگونگی محافظت از شنوایی خود در برابر آسیب های بیشتر صحبت کنید.شاید لازم باشد از سمعک اصفهان استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.