مراقبت و نگهداری از سمعک

مراقبت و نگهداری از سمعک

اگر روی یک کالا سرمایه‌گذاری می‌کنید، مهم است که آن را به درستی حفظ کنید.این به ویژه در مورد سمعک شما صدق می کند!ما نکاتی در مورد نحوه مراقبت از سمعک ارائه می دهیم تا عملکرد مطلوب و عمر طولانی داشته باشد.

اخیرا سمعک‌ها بسیار پیچیده شده‌اند و اکنون مدل‌های برتر قادرند طیف وسیعی از عملکردها را انجام دهند و به شما امکان شنیدن بهتر صداها را می‌دهند.آنها به شما امکان می دهند به تلویزیون گوش دهید و صدا را کنترل کنید و همچنین می توانید از طریق سمعک تماس های تلفنی بگیرید.

کار اصلی این دستگاه‌های کوچک تقویت صدای مردم و صداهای محیط اطراف شما و رساندن آن به شکلی شفاف به گوش شما است و درست مانند هر وسیله دیگری، نیاز به مراقبت و توجه دارد تا به درستی کار کند، خراب نشود و سال ها دوام بیاورد.

مراقبت از سمعک با توجه به محل قرارگیری آنها بسیار حیاتی است.آنها در کانال گوش که حاوی ماده مومی شکل (موم گوش) است قرار می گیرند ، جایی که برای عملکرد تجهیزات الکترونیکی مناسب نیست.جرم گوش می تواند قسمت هایی از سمعک، از جمله بلندگو را مسدود کند، به این معنی که صداها را خفه دریافت می کنید و دوباره نمی توانید به درستی بشنوید.بنابراین چگونه سمعک ها را تمیز کنیم و آنها را در شرایط کار عالی نگه داریم؟در اینجا چند قدم ساده وجود دارد که می توانید برای افزایش عمر آنها انجام دهید.

مراقبت از سمعک

یک کیت تمیز کننده سمعک تهیه کنید

سمعک شما ممکن است همراه با کیت تمیزکننده باشد، اما در غیر این صورت، می‌توانید به راحتی یکی از آن‌ها را بخرید یا آن را از بهترین فروشگاه سمعک که سمعک شما را تهیه کرده است،بخواهید.این کیت‌های تعمیر و نگهداری، معمولاً حاوی برس‌های کوچکی هستند که به شما امکان می‌دهند، دستگاه های خود را به طور مؤثر تمیز کنید.

سمعک خود را بصورت بصری بررسی کنید

اگر سمعک خود را بدون فکر و به روش اشتباه تمیز کنید ، شاید بیشتر ضرر داشته باشد تا سود.توصیه می‌کنیم قبل از تمیز کردن آن، یک بازرسی بصری انجام دهید.این به شما این امکان را می دهد که هر گونه کثیفی یا زباله از جمله جرم گوش را که ممکن است در قسمت های مختلف جمع شده باشد، ببینید، بنابراین می توانید ابزار مناسب را برای خلاص شدن از شر آنها انتخاب کنید.در غیر این صورت، شما ممکن است زباله ها را بیشتر به داخل دستگاه هل بدهید و به آن آسیب بزنید.

شروع به تمیز کردن سمعک خود کنید

حتماً هر روز صبح سمعک خود را تمیز کنید تا موم گوش قسمت‌های مهم دستگاه شما مانند میکروفون یا گیرنده را مسدود نکند.استفاده از دستمال های حاوی آلوئه ورا یا لوسیون توصیه نمی شود.حتماً پارچه های پاک کننده را به طور مرتب تمیز کنید تا از ریختن مجدد موم یا زباله روی سمعک جلوگیری کنید.

برای تمیز کردن از یک پارچه نرم استفاده کنید – هرگز از آب استفاده نکنید یا آنها را در آب قرار ندهید، حتی اگر مقاوم در برابر آب باشند و سپس از ابزارهای خاص مانند برس های کوچک استفاده کنید تا جرم گوش را که ممکن است در امتداد دستگاه جمع شده باشد، خارج کنید.

برخی از سمعک ها دارای فیلتر یا محافظ هایی هستند که برای محافظت در برابر جرم گوش طراحی شده اند و می توان آنها را برای تمیز کردن جدا کرد.بسته به نوع سمعک شما، ممکن است نیاز به اقدمات تمیز کردن اضافی داشته باشید.

نحوه تمیز کردن سمعک

از آسیب های فیزیکی اجتناب کنید

در زمانی که از سمعک ها استفاده نمی کنید، برای جلوگیری از آسیب،آنها را به روشی ثابت و ایمن ذخیره کنید.آنها را دور از دسترس کودکان کوچک و حیوانات خانگی نگهداری کنید.حیوانات خانگی به دلیل بوی انسان به سمعک جذب می شوند.

در صورت بروز آسیب، مطمئن شوید که تمام قطعات و قسمت های آن را جمع آوری کرده اید و در اسرع وقت با مجموعه شنوایی سنجی متین یک قرار ملاقات تعیین کنید.

جنبه دیگری که در مورد hearing aid باید در نظر داشته باشید این است که برای دماهای بالا یا محیط های مرطوب مناسب نیستند.بنابراین، باید مراقب باشید که سمعک‌های شما در تمام طول روز زیر نور آفتاب قرار نگیرند و با آنها در استخر فرو نروید.

مراقبت زیاد و تمیز کردن منظم سمعک ارزشمند شما باعث می شود،لذت شما از زندگی همچنان ادامه یابد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.