نحوه انتخاب سمعک مناسب

نحوه انتخاب سمعک مناسب

انواع زیادی سمعک وجود دارد ، بنابراین هنگام انتخاب سمعک اصفهان باید دریابید که کدام یک برای شما مناسب است.ما به شما خواهیم گفت که زمان خرید سمعک از فروشگاه سمعک اصفهان ، باید چه مواردی را در نظر بگیرید.پس لطفا تا پایان همراه ما باشید.

در حال حاضر خیلی از افراد از نوعی کم شنوایی رنج می برند که اکثریت قریب به اتفاق آنها بزرگترها هستند.طبق آمار ، تقریباً یک سوم افراد در سنین 65 تا 74 سال دچار مشکل کم شنوایی میشوند.با این وجود کم شنوایی در حال افزایش است و خود باعث بروز مشکلاتی دیگر مثل افسردگی ، کاهش حافظه و تمرکز و در بعضی از موارد حتی باعث زوال عقل می شود.

افت شنوایی دلایل مختلفی دارد.پیری و قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند شایع ترین علل ضعف در شنوایی است ، اما برخی از داروها ، بیماری ها و سابقه خانوادگی نیز می توانند از دلایل افت شنوایی باشند.

خرید سمعک اصفهان

اگرچه ضعف شنوایی حسی غالباً قابل برگشت نیست ، اما با سمعک که استفاده از آن باعث تقویت صداها می شود ، قابل کنترل است.

انتخاب سمعک مناسب به عوامل زیادی از جمله سن ، نوع کم شنوایی و بودجه شما بستگی دارد.بهترین پیشنهاد ما برای انتخاب سمعک مناسب ، این است که با یک متخصص گوش و شنوایی سنجی در مورد اینکه چه نوعی سمعکی برای شما ایده آل تر است ، صحبت کنید.آنها می توانند بینش و تجربه ای را برای آگاهی از تصمیمات شما ارائه دهند.

انواع مختلف سمعک

انواع مختلف از کاهش شنوایی به سبک های مختلف سمعک احتیاج دارند ، بنابراین ممکن است یک سمعک برای یک نفر مناسب باشد و برای دیگری کارایی نداشته باشد.با این وجود ، دانستن انواع سمعک می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.در اینجا سه مورد از انواع سمعک را به شما معرفی میکنیم.

انواع مختلف سمعک

BTE یا سمعک پشت گوش – این بزرگترین نوع سمعک و یکی از رایج ترین آنها است.این نوع سمعک برای افراد با کم شنوایی شدید ، سازگار است و تنظیم آن بسیار ساده است.

ITE یا سمعک داخل گوش – این سمعک در کاسه گوش می نشیند و به آرامی ورودی کانال گوش شما را می بندد.این مدل از سمعک از سمعک BTE کوچکتر است و هم چنین تنظیم آن آسان است.

ITC یا سمعک درون کانال – این نوع سمعک معمولا هم اندازه سمعک ITE است و شاید هم کوچکتر باشد.همانطور که از نام آن مشخص است این نوع سمعک دقیقاً درون کانال گوش قرار دارد.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ، اولین قدم برای انتخاب سمعک ، تصمیم گیری در مورد یک سبک است.بسته به شدت کاهش شنوایی و نوع کاهش شنوایی شما ، این گزینه ها می توانند تغییر کنند.

قبل از خرید سمعک ، شما باید تصمیم بگیرید که چه ویژگی هایی را می توانید بدست آورید و چه ویژگی هایی را لازم دارید.در حالی که ممکن است گزینه های خاصی در دسترس شما باشد ، اگر به آنها نیازی ندارید از هزینه کردن برای آنها بپرهیزید.به عنوان مثال ، شاید هزینه کردن برای خرید سمعک با اتصال بلوتوث ، برای یک فرد پیر که فقط یک سمعک ساده می خواهد ، بی معنی باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.