غذاهایی که باعث تقویت شنوایی می شوند

غذاهایی که باعث تقویت شنوایی می شوند

ویتامین ها و مواد معدنی ، در سالم نگه داشتن بدن و عملکرد صحیح آن ، نقش مهمی دارند.به عنوان مثال کلسیم باعث استحکام استخوان ها می شود و روی یک ماده معدنی مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.بعضی از مواد معدنی نیز عناصر اساسی در محافظت از سلامت شنوایی ما هستند که همه این مواد معدنی و ویتامین ها با خوردن انواع غذاها و سبزیجات تامین میشوند.

جهت اطلاع از قیمت سمعک اصفهان کلیک کنید.

پتاسیم
پتاسیم مایعات موجود در گوش داخلی شما را تنظیم می کند که این از اهمیت بالایی برخوردار است.غذاهای سرشار از پتاسیم: سیب زمینی ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، کشمش ، زردآلو ، موز ، خربزه ، پرتقال ، ماست و شیر کم چرب.

روی

روی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و به محافظت در برابر عفونت هایی که می تواند در گوش تأثیر بگذارد کمک می کند.غذاهای سرشار از روی: گوشت گاو ، گوشت مرغ ، بادام زمینی ، لوبیا ، نخود ، عدس

غذاهای تقویت کننده شنوایی

اسیدهای چرب امگا 3

همه ما در مورد خواص ضد التهابی امگا 3 شنیده ایم ، اما آیا می دانید که این ماده معدنی می تواند خطر کاهش شنوایی مربوط به سن را تا بیش از 40 درصد کاهش دهد.امگا 3 می تواند به عملکرد مغز نیز کمک کند و سیگنال هایی بین مغز و گوش شما را ارسال می کند.غذاهای سرشار از امگا 3: روغن کریل ، روغن سویا ، روغن زیتون.ماهی سرشار از امگا 3 است.

جهت اطلاع از شرایط فروش سمعک اصفهان کلیک کنید.

ویتامین D

در گوش میانی شما سه استخوان ریز وجود دارد که برای شنوایی شما بسیار مهم است و بدون ویتامین D ، این استخوان ها می توانند تضعیف شوند و این می تواند به طور بالقوه بر شنوایی شما تأثیر بگذارد.ویتامین D عمدتا وقتی آفتاب به پوست شما برخورد می کند متابولیزه می شود ، اما غالباً ما آفتاب کافی دریافت نمی کنیم.برای داشتن ویتامین D بیشتر ، ماهی هایی مثل سالمون ، کنسرو ماهی تن و شاه ماهی مصرف کنید.

غذاهای مفید برای گوش

ویتامین های C و E

هر دو این ویتامین ها دارای یک قدرت آنتی اکسیدانی هستند که از آسیب دیدن سلول های سالم مرتبط با شنوایی جلوگیری می کنند.با خوردن میوه مرکبات ، بادام ، پرتقال ، روغن آفتابگردان یا کره بادام زمینی می توانید ویتامین C  و E را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

 منیزیم

نشان داده شده است که منیزیم به گسترش رگهای خونی کمک می کند و می تواند گردش خون را حتی در گوش داخلی ، بهبود بخشد.منیزیم همچنین می تواند به کنترل ترشح گلوتامات کمک کند که اتفاقاً یکی از عوامل اصلی کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا است. موز سرشار از منیزیم است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.